一值都很喜歡這位以House曲風著稱的DJ Lost Frequencies”,跑步的時候,我常常可以將他的同一首歌狂聽一到兩小時。

沒錯,就是這麼誇張。因為他曲風的輕快、活潑、有節奏性,一切都如此吸引並洗腦著我。

這天跑步時打開Spotify,聽到這首新歌,完全打動我的心。

彼此相愛的兩人,因熟知不適合,決定分道揚鑣,往各自適合的路途行。

或許之後當你我回首,情勢會不同,但讓記憶留在最好的這個時刻,帶點遺憾,或許更浪漫。

(但是我自己的解釋啦!來看看我的翻譯吧!)

 

Living in the fast lane

在熙來攘往的社會

Time is precious

時間是如此寶貴

I'm counting down the seconds

我在倒數計時

I can feel you on my skin

可以感受你溫度的最後時刻

 

I go

我有

In this direction

自己的方向

I'm sorry that yours is different

遺憾的是,你有你的

And it's tearing me up within

這也是讓我心碎的地方

 

I can't keep moving back and forth

我無法停滯或猶豫

I go my way, you go yours

只能和你分道揚鑣

Lost in the middle of it all

迷失其中

 

Will things be the same when I come back?

當我回首,你是否依舊還在?

Don't forget you told me that

別忘記你曾經跟我說過的

You'll always pick up, pick up when I call

當我打給你,永遠會接起我電話

 

I'll take our love to go (love to go)

我們的愛,一路伴隨

'Cause everywhere I go

因為不管我去哪裡

You'll be my home

你都會是我的心靈歸屬

I'll take our love to go (love to go)

我會帶我們的愛往前行

No matter where I go

因為不管我去哪裡

You'll be my home

你都會是我心靈的歸屬

I'll take our love to go

我會帶我們的愛往前行

 

All in

付出全部

You give me heaven

你就是我的天堂

I got no hesitation

我從不猶豫愛你

After dealing with the tears

雖然必須流淚

Feel the radiation of my feelings

感受到傾洩而出的情緒

I can give them a meaning

每個時刻我都賦予之意義

But I know that you're worth the risk

但我知道你值得我一切付出

Can't keep moving back and forth

無法繼續猶豫或徘徊

I go my way, you go yours

我們各自有必須前往的方向

Lost in the middle of it all

只是暫時迷惘罷了

Will things be the same when I come back?

當我回頭,一切還會如昔嗎?

Don't forget you told me that

別忘記你說過

You'll always pick up, pick up when I call

當我打給你,你永遠會接起我的電話

 

I'll take our love to go (love to go)

我們的愛,一路伴隨

'Cause everywhere I go

因為不管我在哪

You'll be my home

有你之處就是我的歸屬

I'll take our love to go (love to go)

我們的愛,一路伴隨

No matter where I go

天涯海角

You'll be my home

你就是我的歸屬

I'll take our love to go

我們的愛,一路伴隨

Take our love to go (love to go)

我會帶你的愛往前走

No matter where I go (love to go)

天涯海角

Take our love to go (love to go)

我們的愛,一路伴隨

You'll be my home (love to go)

你就是我的歸屬

Take our love to go (love to go)

我們的愛,一路伴隨

No matter where I go (love to go)

不管我去哪裡

Take our love to go (love to go)

我們的愛,一路伴隨

You'll be my home

你就是全世界

 

每個人每個時刻的心理狀態,或是對同一段話的解讀不盡相同,且我不是逐字翻譯,有錯誤之處也請大大鞭小力點,謝謝。

 

名片貼.jpg


arrow
arrow
    全站熱搜

    吃吃達人胖胖樺 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()