justin-bieber-sorry.jpg 

胖樺從賈斯汀還沒出道,僅僅是個素人歌手小男孩時候就非常喜歡他。

第一次在Youtube上看到小賈自彈自唱影片的時候,胖樺整個驚為天人,直呼怎可能有如此才華洋溢的神童。

雖然現在小賈負面新聞不斷,瑕不掩瑜,胖樺還是在第一次聽到這首”Sorry”的時候大呼過癮,小賈略帶沙啞的獨特嗓音太迷人了。


[Justin]

You gotta go and get angry at all of my honesty

由於我的誠實招供,你憤而決定離去

You know I try but I don't do too well with apologies

你知道我努力想挽回,但我不擅於道歉

I hope I don't run out of time, can someone call a referee?

我希望現在道歉不算太晚,來人快來幫我調解一下

Cause I just need one more shot at forgiveness

因為我僅僅需要再多一次被原諒的機會

I know you know that I made those mistakes maybe once or twice

你我都知道那不過就是一兩次的無心之過

By once or twice I mean maybe a couple of hundred times

我的一兩次其實是多的誇張到爆

So let me, oh let me redeem, oh redeem myself tonight

所以今天晚上讓我誠心懺悔並做些彌補

Cause I just need one more shot at second chances

因為我僅僅需要再多一次被原諒的機會

Is it too late now to say sorry?

現在說抱歉還來的及嗎?

Cause I'm missing more than just your body

因為我懷念的不僅僅是我們有過的魚水之歡

Is it too late now to say sorry?

現在說抱歉還來的及嗎?

Yeah I know that I let you down

我知道我讓你失望透頂

Is it too late to say that I'm sorry now?

但是現在說抱歉不算遲吧?

I'm sorry, yeah

我很抱歉

Sorry, yeah

很抱歉

Sorry

抱歉


Yeah I know that I let you down

我知道我讓你失望透頂

Is it too late to say sorry now?

在說抱歉不算遲吧?

I'll take every single piece of the blame if you want me to

如果可以獲得你的原諒,我願意成為眾矢之的

But you know that there is no innocent one in this game for two

那你知道在愛情的兩人世界中沒有絕對的誰對誰錯

I'll go, I'll go and then you go, you go out and spill the truth

我會黯淡離開並讓你向眾人揭露真相

Can we both say the words and forget this?

我們可以重新面對彼此並且盡釋前嫌嗎?

Is it too late now to say sorry?

現在說抱歉還來的及嗎?

Cause I'm missing more than just your body

因為我懷念的不僅僅是曾經的魚水之歡

Is it too late now to say sorry?

現在說抱歉還來的及嗎?

Yeah I know that I let you down

我知道我讓你傷心透頂

Is it too late to say that I'm sorry now?

現在說抱歉還來的及嗎?


I'm not just trying to get you back on me

我不僅想你回到我身邊這麼簡單

Cause I'm missing more than just your body

因為我懷念的不僅僅是曾經的魚水之歡

Is it too late now to say sorry?

現在說抱歉還來的及嗎?

Yeah I know that I let you down

我知道我讓你傷心透頂

Is it too late to say sorry now?

現在說抱歉還來的及嗎?

I'm sorry, yeah

我很抱歉

Sorry, oh

非常抱歉

Sorry

對不起

Yeah I know that I let you down

我知道我讓你傷心透頂

Is it too late to say sorry now?

但是現在還來的及道歉嗎?

I'm sorry, yeah

我很抱歉

Sorry, oh

非常抱歉

Sorry

抱歉

Yeah I know that I let you down

我知道我讓你失望透頂

Is it too late to say sorry now?

但是現在還來的及道歉嗎?


有些朋友會說,這首歌在道歉的對象是小賈的前女友Selena Gomez,充滿真心懺悔之情。

justin-bieber-sorry3.jpg 

胖樺倒是沒有這樣子覺得。站在一個喜歡聽好音樂的部落客角度,這首歌詞曲風輕快,搭配賈斯汀雄性魅力的嗓音,造就出讓人意猶未盡的組合,娛樂效果十足,這樣就夠了。


以上翻譯皆為胖樺自己照主觀意境翻譯,並非逐字翻譯。

如果有需指教的地方,歡迎提出。


arrow
arrow

    吃吃達人胖胖樺 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()